MOJA KNJIGA – KÖNYVEM
KULTURNI DAN
MOJA KNJIGA – KÖNYVEM
17. september ZAČETEK BRALNE ZNAČKE – BRALNEGA LETA, DAN ZLATIH KNJIG
Knjiga je kot luč – prebereš jo, da sveti v tebi. (France Bevk)
Društvo Bralna značka Slovenije – ZPMS vsako leto 17. septembra zaznamuje začetek bralnega leta, ki se zaključuje 2. aprila (mednarodni dan mladinske knjige). Letos 2020 je tudi Bevkovo leto. 17. septembra praznujemo 130 let njegovega rojstva (1890-1970) in 50 let njegove smrti. Dan zlatih knjig pa verjetno zaradi Bevkovega izreka, da je »dobra knjiga zlata knjiga«.
Na ta dan začenjate osnovnošolci svoje popotovanje v svet branja.
Branje je ena najpomembnejših stvari, ki jih moraš obvladati, če želiš postati vse, kar želiš. Z branjem se razvijajo tvoji možgani. Branje ti pomaga biti boljši v šoli. Branje ti ponuja okno v svet. In najpomembnejše: zaradi branja ne boš postal le boljši učenec, ampak tudi boljši človek.
Branje knjig je kot potovanje. Ko beremo, se učimo novih besed, knjižnega jezika, bogatimo besedni zaklad in pridobivamo novo znanje. Knjiga nas lahko tudi pomirja, sprošča ali navdihuje.
S temi mislimi smo začeli naš kulturni dan. S pomočjo učiteljev se je odvijal začrtan program v vsakem razredu posebej.
Učenci od 1. do 5. razreda so se najprej seznanili s knjigami za bralno značko. Pogovarjali so se o knjigah, kulturi, kulturnem branju, družinskem branju. Nato so predstavili svojo najljubšo knjigo, ki so jo prinesli od doma, pripovedovali njeno vsebino, iz njih prebrali sošolcem najljubši odlomek.
Prvošolci so spoznali pravljico Lev v knjižnici in ustvarjali ob njej. Vsako leto prvošolcem podarja društvo Bralna značka eno pravljico. Letos so dobili knjigo Slavka Pregla: Smejalnik in cviilna zavora Tako sta jih učiteljici uvedli v dejavnosti bralne značke. Na koncu je vsak učenec izdelal knjižno kazalko.
Učenci 2. razreda so ustvarjali ob pravljici Svetlane Makarovič: Sovica Oka. Igrali so se gledališče. Spoznali so elemente knjige (naslovnica, list, strani…) in si izdelali kazalo.
Učenci 3. razreda so spoznali, kako sta Ela Peroci in Bartos Erika začeli svojo literarno pot. Ogledali so si video, kako nastane knjiga in s tem povezani poklici (urednik, ilustrator, lektor,…).
Učenci 4. in 5. razreda so se pogovarjali, kako nastane knjiga od zamisli pisatelja ali pesnika do ilustratorjevega ustvarjanja in poteka tiskanja knjige. Spoznali so tudi, kako se imenujejo deli knjige. Pogovor je stekel tudi o tem, kako mora biti zgodba ali pravljica napisana, da bo pritegnila bralca. Nato so učenci sami napisali svoje zgodbe, v katerih nastopajo kot glavni junaki. Svoje zgodbe so tudi ilustrirali.
Učenci od 6. do 9. razreda so se uvodoma seznanili z zanimivostmi knjige, spoznali so najbolj brane in prevajanje knjige, najstarejšo, najdaljšo, največjo in najmanjšo knjigo, prav tako so spoznali e-knjige. Seznanili so se še s prazniki knjige in literarnimi nagradami za mladinsko literaturo. Občudovali so fotografije največjih in najlepših knjižnic po vsem svetu. Seznanili so se tudi s knjigami, ki jih bodo letos prebirali v okviru Bralne značke. V nadaljevanju so učenci predstavili svojo NAJ knjigo ter se preizkusili v reševanju Mega kviza. Učencem 6. in 7. razreda je bil predstavljen spletni portal Fran, s pomočjo katerega so iskali razlage določenih besed. Učenci 8. in 9. razreda pa so se seznanili s knjižnim katalogom Cobiss.
Dan smo sklenili z mislijo, da knjige ne vzemimo v roke samo ob njenem prazniku, ampak naj bo popotnica v našem življenju.
Koordinatorki: Renata Pucko in Agata Horvat